Торгівля
Торгівля
ЗАКОНОДАВЧІ АКТИ У СФЕРІ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Відповідно до листа Департаменту економічного розвитку і торгівлі Київської обласної державної адміністрації від 17.04.2018 № 28-01-13/583, на виконання п. 12 плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 983-р, відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20.03.2018 № 3631-06/11752-06 виконавчий комітет Березанської міської ради надає інформацію для ознайомлення з нормативно-законодавчими актами щодо актуальних питань у сфері захисту прав споживачів:
- Закон України «Про захист прав споживачів»http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 217-р «Про схвалення Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/217-2017-%D1%80;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 983-р «Про затвердження плану заходів з реналізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/983-2017-%D1%80;
- постанова Кабінету Міністрів України від 15.12.2017 № 833http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/833-2006-%D0%BF;
- постанова Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 «Про затвердження Положення про державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/667-2015-%D0%BF;
- зразки скарг про порушення законодавства про захист прав споживачів (за зразком, розміщеним на офіційному сайті Держспоживслужбиwww.consumer.gov.ua).
- и та настанови для споживачів в ситуаціях, у яких права споживачів порушуються найчастіше
Перед тим, як сплатити кошти продавцеві обов’язковов присутності продавця перевірте товар на справність, комплектність, цілісність, наявність документів. І тільки після того, як переконаєтесь, що товар працює сплачуйте кошти.
При купівлі будь-якої продукції чи замовленні послугиобов’язкововимагайте від продавця (надавача послуг) розрахунковий документ (чек, квитанцію тощо), в якому має бути зазначено найменування суб’єкта господарювання (юридичної особи чи прізвище, ім’я, по-батькові фізичної особи-підприємця), його адреса здійснення господарської діяльності (у разі купівлі товару чи замовлення послуги на ринку – назва ринку та номер торгового місця), дата продажу (чи замовлення послуги), назва товару (послуги) та ціна.
Якщо Вам не підійшов придбаний товар за формою, габаритом, фасоном, кольором, розміром або по іншим причинам не може бути використаний за призначенням, Ви маєте право його обміняти протягом 14 днів, але за умови, що товар не був у використанні, він якісний,збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, розрахунковий рахунок.
Якщо ж товар виявився неякісним, то він підлягає гарантійному обслуговуванню. Повернути кошти за товар або замінити його на аналогічний з числа наявних у продавця можливо при наступних обставинах:
– якщо авторизований сервісний центр видасть документ (довідка, акт тощо) з зазначенням, що товар не може бути відремонтований і підлягає обміну чи поверненню сплачених коштів;
– якщо за результатами проведення незалежної експертизи буде доведено, що товар має істотний недолік;
– на розсуд продавця.
Також, відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», на письмову заяву споживача на час ремонту (гарантійного обслуговування) надається з обмінного фонду товар аналогічної марки незалежно від моделі. Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд, визначений в постанові КМУ № 172 від 19.03.1994 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF).
Під аналогічним товаром розуміються товари, які хоч і не однакові за всіма ознаками, але мають схожі характеристики і складаються зі схожих компонентів, завдяки чому виконують однакові функції.
Вимога про проведення безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк (ремонт) пред’являється на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або до сервісного центру.
Доставка великогабаритних товарів (меблі, будівельні матеріали, піаніно, холодильники, пральні машини тощо) і товарів вагою понад 5 кілограмівпродавцю, виробникові або до сервісного центру та їх повернення споживачеві здійснюється за рахунок продавця, виробника або сервісного центру.
У разі, якщо Ваші права як споживача порушуються суб’єктом господарювання, який реалізує (реалізував) товар чи надає послугу, Вам необхідно написати заяву в Книзі відгуків і пропозицій (бажано сфотографувати заяву) та написати письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, який порушує Ваші права, в двох примірниках, в якій викласти суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача (на примірнику, який залишається споживачеві мають поставити позначку про дату прийняття заяви, посаду, прізвище, ім’я по-батькові особи, яка прийняла заяву, та підпис особи). Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.
Звернення споживача про розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплаченої за товар грошової суми суб’єктом господарювання розглядається негайно, але не більше 7 днів, інші заяви – протягом 15 днів.
Якщо продавець, виробник чи/та сервісний центр і далі продовжують порушувати Ваші права як споживача, Ви маєте право звернутися з заявою (усною, письмовою чи за допомогою засобів електронного поштового зв’язку) як до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області , так і до суду.
Відповідно до ст. 22 Закону України «про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області розташоване за адресою: вул. Балукова, 22, м. Вишневе, 08133,
http://oblvet.org.ua (приймальня тел.044 406-38-13)