„Електронна трудова книжка“: як користуватися працівникам і роботодавцям?
Електронна трудова книжка – зручний та доступний сервіс від Пенсійного фонду України, що дає змогу громадянам переглядати відомості про трудову діяльність. У „Електронній трудовій книжці“ інформація відображається про всі трудові відносини працівника за даними звітних відомостей роботодавця. Також міститься інформація про сплачені страхові внески з 1998 року. Для громадян — це зручний сервіс, який дає змогу дізнаватися детальну інформацію про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески. У разі втрати паперової трудової книжки не потрібно витрачати час на відновлення даних, адже вони будуть збережені в електронному форматі.
За інформацією Пенсійного фонду України, сервіс дозволяє подавати через вебпортал електронних послуг Фонду (portal.pfu.gov.ua) підписані кваліфікованим електронним підписом скановані копії паперових трудових книжок, інших документів, які підтверджують трудову діяльність працівника. Впровадження електронної трудової книжки є передумовою для подальшої реалізації автоматичного призначення пенсії (без додаткового звернення) за фактом настання пенсійного віку.
Скановані копії паперових трудових книжок можуть подаватися роботодавцем або самим працівником. Відомості про трудову діяльність обліковуються у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.