Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам
Статтею 42 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“ (далі – Закон) передбачено, що з 1 квітня, без додаткового звернення до органів Пенсійного фонду, проводиться перерахунок пенсій особам, які після призначення/попереднього перерахунку пенсії продовжували працювати та набули не менше 24 місяців страхового стажу, або менше 24 місяців страхового стажу, але після призначення/ попереднього перерахунку пройшло не менше двох років.
Відповідно до статті 24 Закону після 1 січня 2004 року обчислення страхового стажу здійснюється за даними Державного реєстру загальнообов’язкового держаного соціального страхування (далі – Реєстр) на підставі поданих страхувальником звітів та після надходження даних про сплату єдиного внеску. З 1 січня поточного року набрали чинності зміни до Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“ та Податкового кодексу України, якими передбачено подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб щокварталу (замість щомісяця). Строки подання такої звітності згідно з Податковим кодексом України становлять 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Це означає, що дані про страховий стаж за перший квартал 2021 року будуть відображені в Реєстрі не раніше середини другого кварталу. Отже, оскільки станом на 1 квітня 2021 року даних про набутий страховий стаж за січень та лютий поточного року в Реєстрі немає, тому автоматичний перерахунок пенсії працюючим пенсіонерам буде проведено після надходження відомостей про сплату єдиного внеску за цей період.
Але, не слід турбуватися. Розмір пенсії буде переглянуто з 1 квітня цього року та проведено відповідну доплату в червні місяці. Працюючі пенсіонери, у яких станом на 01.04.2021 не виконуються вищевказані умови щодо страхового стажу, після набуття права на такий перерахунок можуть не чекати наступного автоматичного перерахунку та особисто звернутися з відповідною заявою до органів Фонду.
У разі виникнення додаткових питань радимо звертатися до відділу обслуговування громадян № 1 (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області за телефоном „гарячої“ лінії 5-49-31.