ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕРЕЗАНСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ" 35089559 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 07541, Київська обл., місто Березань, ВУЛ. МАЯКОВСЬКОГО, будинок 12 Б (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планованою діяльністю передбачається здійснення діяльності з управління відходами на підприємстві ТОВ «БЕРЕЗАНСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ», потужністю 4,5 тис. тонн на рік за адресою 07541, Київська обл., Броварський р-н, м. Березань, вул. Індустріальна, 12 Б. На підприємстві здійснюють виробництво органічних добрив із золи після спалювання лушпиння соняшника шляхом змішування, висушування і гранулювання цього відходу. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЕРЕЗАНСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ», юридична адреса: 07541, Україна, Київська обл. м. Березань, вул. Маяковського, 12б; контактний номер телефону – +38 0673536308; E-mail: tovbzbm1@gmail.com Технічна альтернатива 1. Технічною альтернативою 1 розглядається робота сушильного барабану з використанням соняшникової пелети в якості палива. Технічна альтернатива 2. Технічною альтернативою 2 розглядається робота сушильного барабану з використанням соломʼяної пелети в якості палива. Доцільність прийняття альтернативи щодо проведення планованої діяльності буде розглянуто та оцінено в звіті з ОВД з врахуванням впливу на довкілля. 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Київська обл. Броварський р-н Березань вул. Індустріальна, 12 Б 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Місто Березань Броварського району Київської області. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Київська обл. Броварський р-н Березань вул. Індустріальна, 12 Б. Плановану діяльність передбачається здійснювати за адресою 07541, Київська обл., Броварський р-н, м. Березань, вул. Індустріальна, 12 Б, на земельній ділянці, площею 10,0 га, із кадастровим номером 3210400000:01:015:0002, що експлуатується на правах власності. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Київська обл. Броварський р-н Березань вул. Індустріальна, 12 Б. Територіальна альтернатива не розглядалась, оскільки земельна ділянка погоджена, і субʼєкт господарювання має право нею користуватися, вибрана територія відповідає усім вимогам до планування виробничого майданчика. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Планована діяльність буде сприяти підтриманню належного санітарного стану населених пунктів України; створенню нових робочих місць; покращенню економічної ситуації регіону; збільшенню обсягів використання ресурсоцінних компонентів відходів у якості вторинної сировини; зменшенню кількості відходів, які будуть захоронені на звалищі, полігоні тошо, що дозволить зменшити рівень впливу небезпечних відходів на довкілля. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Планованою діяльністю передбачається здійснення діяльності з управління відходами на підприємстві ТОВ «БЕРЕЗАНСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ», потужністю 4,5 тис. тонн на рік за адресою 07541, Київська обл., Броварський р-н, м. Березань, вул. Індустріальна, 12 Б. На підприємстві здійснюють виробництво органічних добрив із золи після спалювання лушпиння соняшника шляхом змішування, висушування і гранулювання цього відходу. Згідно Переліків операцій з видалення і відновлення відходів, наведених у Додатку 2 Закону України «Про управління відходами», планованою діяльністю передбачено здійснення наступних операцій з оброблення відходів: R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки; R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1- R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка; R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання) Отримана зола зберігається на власному закритому складі у біг-багах, терміном до 30 днів. Підготовчі операції до оброблення відходів на підприємстві: попередньо вручну змішуються зола соняшника різних видів, в залежності від вологості сировини та результатів лабораторних випробувань. Потім різні види золи почергово подаються у засипний бункер змішувача. Підготовлена сировина завантажується в змішувач, особлива конфігурація, розташування та швидкість обертання змішувальних інструментів створює турбулентний відцентрований рух матеріалу, який забезпечує його повне змішування. Завдяки цьому досягається ідеальне високочастотне змішування компонентів з різним розміром часток та об'ємною густиною в найкоротший час, за необхідності зволожується за допомогою води яка поступає у змішувач самопливом до вологості 1,5-6,5%. В цей час відбувається попереднє формування ядра (напівфабрикату), і після цього завантажується в накатувально-сушильний барабан НСБ-2 «Ясень». B накатувально-сушильному барабані НСБ-2 «Ясень» відбувається пошарове накатування гранул до 1,5-8 мм., яке досягається завдяки внутрішній конструкції накатувально-сушильного барабана та її висушування при температурі 475-715°С. Сировина, що висушується, висипається з барабана і потрапляє в розвантажувальну камеру, де і падає на вхід транспортера, що є складовою частиною НСБ-2 «Ясень». Сортування готової гранули за розміром відбувається на віброситах марки, з подальшим дозуванням та фасуванням на дозаторі. Фасування відбувається шляхом засипання продукції через дозатор у тару – біг-бег, або мішок. Далі зафасована продукція вивозиться на склад і реалізується відповідно до заключених договорів. Побутові та виробничі відходи, що утворюються під час виробничої діяльності, передають спеціалізованим організаціям. Питне та виробниче водопостачання забезпечується привозною водою. Для аварійних потреб в електропостачанні, на підприємстві встановлено генератор. Об'єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля – стаття 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»: - ч. 3, п. 11 об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу; - ч. 3, п. 14 розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України (Земельний кодекс України, Водний кодекс України, Законів України «Про охорону земель», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», «Про управління відходами», Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 309 від 27.06.2006 «Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел», наступними обмеженнями. Екологічні обмеження: 1. Викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися на підставі Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності до його Умов) та не повинні перевищувати граничнодопустимі нормативи. 2. Відходи, що утворюються на підприємстві в процесі виробничої діяльності, повинні передаватись спеціалізованим організаціям, що мають відповідні дозвільні документи. 3. Акустичне забруднення не повинно перевищувати граничнодопустимі рівні шуму на межі житлової забудови. 4. Виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів. Санітарні обмеження: 1. Експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними нормативними санітарно-гігієнічними нормами та правилами; 2. Дотримання вимог до організації санітарно-захисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96) та зон санітарної охорони; 3. Рівень акустичного забруднення не повинен перевищувати нормативів шумового забруднення та вібрації на межі встановленої СЗЗ. Інші обмеження: 1. Дотримання правил пожежної безпеки. Замовник бере на себе всі зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства. При цьому вплив на навколишнє середовище мінімальний і не потребує додаткових обмежень. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Планована діяльність передбачає санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні та територіальні обмеження згідно чинного законодавства України. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається оскільки діяльність планується в межах погодженої земельної ділянки. 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Інженерна підготовка території включає планування майданчику, проведення інженерногеологічних, топографічних та гідрологічних вишукувань за потреби. Проектні рішення будуть забезпечувати раціональне використання матеріалів та мінімізацію шкідливих впливів на навколишнє природне середовище. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Реалізація планованої діяльності буде здійснюватися в межах власної земельної ділянки за адресою 07541, Київська обл., Броварський р-н, м. Березань, вул. Індустріальна, 12 Б. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається оскільки діяльність планується в межах погодженої земельної ділянки. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Клімат і мікроклімат: планована діяльність не призведе до змін клімату та мікроклімату; Повітряне середовище: викиди забруднюючих речовин під час роботи технологічного обладнання. Водне середовище: вплив не передбачається. Геологічне середовище та грунти: планована діяльність не призведе до збільшення впливу на геологічне середовище та грунти. Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: об’єкти природно-заповідного фонду в районі розташування відсутні. Видалення зелених насаджень не передбачається. Утворення відходів: відходи, що утворюватимуться на підприємстві, передбачається збирати і складувати у спеціально відведених місцях орендодавця з подальшим вивезенням спеціалізованими організаціями; Навколишнє соціальне середовище (населення): робота підприємства не призведе до погіршення умов проживання і здоров’я населення. Всі роботи по управлінню відходами, крім створення додаткових робочих місць та збільшення обсягів відрахувань до бюджету, вирішують глобальну проблему стихійного, неорганізованого розміщення відходів, запобігають утворенню несанкціонованих місць їх зберігання та накопичення, знижують екологічне навантаження на довкілля в регіоні. Навколишнє техногенне середовище: вплив не передбачається. Шум: межа розповсюдження шуму знаходитиметься в межах виробничого майданчика та встановленої СЗЗ та не перевищуватиме допустимих значень. щодо технічної альтернативи 2. можливе зміна впливу на атмосферне повітря, внаслідок використання соломʼяної пелети замість соняшникової пелети. Інші впливи аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Здійснення планованої діяльності в межах відведеної земельної ділянки не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Друга категорія 11 Інші види діяльності Інші види діяльності: постійно діючі траси і треки для перегонів, тестові полігони для моторизованих транспортних засобів; майданчики для тестування (випробування) двигунів, турбін або реакторів площею 0,5 гектара і більше; шламонакопичувачі, хвостосховища; складування осаду, мулові поля площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; склади і перевалочні бази металобрухту площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу; установки для поверхневої обробки речовин, предметів або продуктів з використанням органічних розчинників, зокрема для оздоблення, друку, покриття, знежирювання, гідроізолювання, калібрування, фарбування, очищення або насичування з витратою понад 150 кілограмів на годину або понад 200 тонн на рік; виробництво і переробка виробів на основі еластомерів; споруди для виробництва штучних мінеральних волокон, виробництво екструдованого пінополістиролу, утеплювачів, асфальтобетону; видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду; генетичноінженерна діяльність, введення в обіг та будь-яке використання генетично модифікованих організмів та продукції, виробленої з їх використанням (у відкритій системі); інтродукція чужорідних видів фауни та флори у довкілля; виробництво мікробіологічної продукції; виробництво, утилізація і знищення боєприпасів, ракетного палива та інших токсичних хімічних речовин;" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля у відповідності з ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України. (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департамент екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації , вул. Басейна, 1/2А, м. Київ, 01004, dep_eco@koda.gov.ua, +38(044) 279-01-58, Т.в.о. директора департаменту Морозов Володимир Леонідович (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}